Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Diagnostika sluchové paměti u předškolních dětí
Stejskalová, Adéla ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice sluchové paměti u dětí předškolního věku a důležitosti její diagnostiky vzhledem ke školní zralosti. V teoretické části práce je podrobně popsán somatický, kognitivní a sociální vývoj předškolního dítěte. Druhá kapitola teoretické části je věnována paměti obecně, zařazení sluchové paměti do tohoto systému a popisu jejích jednotlivých modalit. Krátce je zde zmíněna souvislost sluchové paměti s vývojovou dysfázií. Třetí kapitola je věnována otázce školní zralosti. Jsou zde popsány jednotlivé oblasti, které jsou posuzovány z hlediska školní připravenosti, diagnostické metody používané při jejím posuzování a souvislost deficitů ve sluchové paměti a pozdějším osvojování čtení a psaní. Poslední kapitola teoretické části je souhrnem dostupných diagnostických materiálů v České republice a v zahraničí. Praktická část je věnována novému Testu sluchové paměti pro předškolní děti, vytvářeného v rámci této diplomové práce. Hlavním cílem praktické části je zjištění úrovně sluchové paměti za pomocí tohoto nového diagnostického materiálu a určení vlivu vývojové dysfázie, bilingvní výchovy a vývojové dyslalie na výsledek subtestů krátkodobé a dlouhodobé sluchové paměti a jeho jednotlivých částí. Praktická část obsahuje pilotní výzkum, který se věnuje testování...
Analýza sluchové percepce dětí předškolního věku
Baxová, Tereza ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce má speciálně pedagogické téma. Zabývá se sluchovou percepcí dětí v předškolním věku. Cílem práce je zjistit úroveň sluchové percepce dětí předškolního věku z běžné třídy mateřské školy. Pozornost je věnována naslouchání, sluchové diferenciaci, krátkodobé sluchové paměti, sluchové analýze a syntéze a vnímání a reprodukci rytmu. Výzkumný problém je řešen na základě analýzy dat získaných pomocí vlastního testu, který je sestaven v souladu s vývojovými tabulkami sluchové percepce. Výzkumem bylo zjištěno, že úspěšnost celého testu činí 82,8 %. Nejobtížnější částí testu je oblast naslouchání, s úspěšností 61,0 %. Naopak nejvyšší úspěšnost je v oblasti vnímání a reprodukce rytmu, kde dosahuje 89,2 %. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, komunikace, sluchová percepce, naslouchání, sluchová diferenciace, krátkodobá sluchová paměť, sluchová analýza a syntéza, vnímání a reprodukce rytmu

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.